GRY
I. Cele gry
- Popularyzacja oraz rozwijanie wiedzy i umiejętności m.in. z zakresu technik orientacji w terenie, 1 pomocy, przetrwania w terenie oraz innych umiejętności przydatnych w działaniu indywidualnym i grupowym;
- Praktyczne ćwiczenie wiedzy i umiejętności z zakresu Edukacji dla bezpieczeństwa i pozostałej wiedzy pozwalającej na radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych;
- Nauka planowania i realizacji projektów oraz tworzenia i zarządzania zespołami;
- Przygotowanie uczestników gry do działań w ramach wolontariatu m.in. w ramach imprez masowych.
II. Czas i miejsce trwania
Gra toczy się od momentu rozpoczęcia do ostatniej chętnej osoby bez granic terytorialnych 😉
III. Założenia ogólne
Gra odbywa się w oparciu o zasady świata realnego. Poszczególne etapy gry stanowić będą symulowane sytuacje związane z możliwością wystąpienia zagrożeń w lokalnym otoczeniu.
IV. Uczestnicy – warunki udziału
Uczestnikiem gry może zostać w swojej kategorii każda zainteresowana osoba po ukończeniu :
- 11 – 14 lat – w formie gier i ćwiczeń, jako uczestnicy bierni lub czynni;
- 15 – 18 lat – w formie ćwiczeń i szkoleń jako uczestnicy czynni, pomagając przy prowadzeniu szkoleń i zarządzaniu zespołami;
- 18 lat i więcej – we wszystkich formach, jako uczestnicy czynni, planując i organizując działania oraz prowadząc szkolenia oraz zarządzając zespołami.
V. Postacie
- Każdy tworzy swoją postać. Postać może posiadać swój pseudonim. Po odbyciu szkolenia każdy otrzymuje swój identyfikator . Po obyciu pierwszej gry / biegu terenowego otrzymuje legitymację członkowską oraz plakietkę.
2. W zależności od zdobytej wiedzy i umiejętności – podobnie jak w grach komputerowych – każdy uzyskuje status postaci:
Postać bierna NPC – osoba znająca zasady gry, która ukończyła szkolenie podstawowe;
Postać aktywna – osoba, która ukończyła szkolenie podstawowe zakończone testem i certyfikatem;
Koordynator – osoba po kursie dowodzenia zakończonym certyfikatem – może prowadzić patrol (1+2) lub sekcję (dwa patrole);
Dowódca – osoba po kursie dowodzenia zakończonym certyfikatem – może prowadzić zespół lub oddział;
Komendant – osoba po kursie dowodzenia zakończonym certyfikatem – może prowadzić jednostki wyższego stopnia.
3. Postać dodatkowo może posiadać specjalizację. W ramach specjalizacji mogą powstawać zespoły – więcej w rozdziale Zespoły.
VI. Zasady indywidualne
- Grę każdy rozpoczyna osoba kursem podstawowym. Pozwala to graczowi na udział w organizowanych symulacjach, grach terenowych itp.
2. Chcąc zostać graczem czynnym gracz musi wziąć udział w biegu sprawnościowym, będącym sprawdzeniem jego wiedzy i umiejętności. Zakres kursu i testu jest zatwierdzony przez Instytut Bezpieczeństwa Społecznego. Po jego zaliczeniu gracz otrzymuje plakietkę Kręgu oraz legitymację członkowską z unikalnym numerem.
3. Gracz czynny może tworzyć swój zespół w miejscu działania (szkoła, fundacja lub stowarzyszenie, lokalna społeczność) i brać wraz z nim udział w wydarzeniach zespołowych. Tworzenie zespołów i ich prowadzenie opisuje rozdział Zespoły.
VII. Oddziały lokalne
- Poziom zakłada tworzenie oddziałów w lokalnych społecznościach.
2. Oddziały mogą działać jako ogólne lub specjalistyczne.
PATROL – składa się z trzech osób – osoby wprowadzającej oraz dwóch osób w trakcie lub po odbyciu szkolenia podstawowego. Patrol może mieć przeszkolenie ogólne lub specjalistyczne (np. w zakresie 1 pomocy).
SEKCJA – składa się minimum z dwóch patroli prowadzonych przez Koordynatora Sekcji.
Koordynator – odpowiada za koordynację działań Patroli zarówno podczas działań lokalnych i ćwiczeń jak i podczas Zawodów.
ZESPÓŁ – składa się minimum dwóch sekcji prowadzonych przez Dowódcę Zespołu.
Dowódca – Odpowiada za rekrutację i szkolenie członków Oddziału.
ODDZIAŁ – składa się minimum z dwóch zespołów, na jego czele stoi Komendant Oddziału.
Komendant – reprezentuje Oddział i odpowiada za planowanie i realizację zadań.
ZESPÓŁ | ILOŚĆ OSÓB (minimum) | STOPIEŃ | ZASIĘG |
Patrol | 1 + 2 | Lokalny | |
Sekcja | 1 + 6 | Lokalny | |
Zespół | 1 + 14 | Lokalny | |
Oddział | 1 + 30 | Lokalny |
VII. Zespoły
- Zespół zakłada łączenie i wspieranie oddziałów, które powstały w lokalnych społecznościach.
2. Awans uczestnika gry i możliwość tworzenia jednostek o większym potencjale pojawia się w momencie łączenia Oddziałów z dwóch lub więcej lokalizacji.
ZESPÓŁ | ILOŚĆ OSÓB | STOPIEŃ | ZASIĘG |
Dzielnica / Gmina | |||
Miasto / Powiat | |||
Województwo | |||
Grupa |
Zespoły Wsparcia – W PRZYGOTOWANIU
Osoby tworzące i uczestniczące w zespołach wsparcia otrzymują stopnie sztabowe.
RODZAJ | B | C | D |
Dowództwo | |||
Sztab | |||
Sąd Koleżeński | |||
Archiwalia | |||
Kapituła Zielonego Talizmanu | |||
Zespół Medyczny | |||
Zespół Zwiadu | |||
Zespół Kwatermistrzowski | |||
Zespół Technologiczny | |||
Zespół Szkoleń |
Postanowienia końcowe
W przygotowaniu.